to top

خط تولید پراید


410
زمان مطالعه: 1 دقیقه, 44 ثانیه


خط تولید پراید

خط تولید پراید

پراید خودرویی است که تولید آن در کره جنوبی آغاز شد.از سال 1372 شرکت سایپا پراید را در ایران تولید کرد؛ که در کره جنوبی در مدل‌های DM و FS و همچنین مدل سدان که به آن بتا نیز گفته می‌شد تولید می‌شده‌است. شرکت کیا پراید را از سال  ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید کرد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن را به شرکت سایپا فروخته شد.

 

خط تولید پراید و انواع آن :

alt

پراید صبا

اولین مدل های پراید تولید شده با نام های صبا و نسیم که در ابتدا با برند کیا تولید میشد و پس از آن شرکت سایپا این دو مدل پراید را تولید کرد.خط تولید پرایدهای صبا و نسیم هم اکنون دیگر متوقف شده است.

alt

پراید نسیم

 

پراید 141 سایپا این خودرو همان پراید صبا تغییریافته‌است. این تغییر در طراحی در دورانی انجام گرفت که بازار خودروی ایران از نظر تنوع مدل‌های عرضه شده بسیار فقیر بود و شرکت ساپیا نیز تبلیغات زیادی در زمینه پراید ۱۴۱ به راه انداخت اما شکل ظاهری نامأنوس و مشکلات کیفی ناشی از این تغییرات باعث شد این مدل هیچ‌گاه نتواند به خودرویی موفق تبدیل شود. خط تولید پراید 141 هم متوقف شده است.

 

پراید 151 سایپا ۱۵۱ (سایپا کارا) یکی از خط تولید پراید است که توسط کارخانه سایپا در ایران ساخته می شود. این وانت کوچک ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد و بر اساس پراید ساخته شده‌است.

 

خط تولید پراید   111 سایپا ۱۱۱ یک خودرو هاچبک از محصولات کارخانه سایپا است که از سال ۲۰۱۰ توسط کارخانه سایپا ساخته می‌شود.اکنون خط تولید این مدل دیگر متوقف شده است.

 

خط تولید پراید 132: پراید  132نسخه سدان پراید 111 است و تفاوتش با پراید 131 که زودتر از این خودرو معرفی شده همرنگ بودن سپر و زه‌های بدنه است. تنها مزیت پراید 132نسبت به پراید 111صندوق عقب جادارتر آن است و از لحاظ فنی مانند سایر پرایدها از همان موتور و گیربکس بهره می‌برد.خط تولید این مدل نیز متوقف شده‌است.

alt

پراید 111




 



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...