خرید سنگ
to top

قطعات زیر بندی ماشین الات صنعتی


308
زمان مطالعه: 3 دقیقه, 1 ثانیه



قطعات زیر بندی ماشین الات راه سازی

.

از مهم ترین و لازم ترین ملحقات ماشین الات راه سازی و عمرانی قطعات زیر بندی است،لوازم زیربندی برای استفاده در بیل مکانیکی و بلدوزر چرخ زنجیری کاربرد دارندزیربندی بیل مکانیکی و …. جزء جدانشدنی قطعات مکانیکی و اتصالات زیرین در بسیاری از ماشین آلات راه سازی است که شامل زنجیر بلدوزر، زنجیر بیل مکانیکی، چرخ زنجیر، کفشک ، رولیک بالا و پایین، تیغه، لینک، بوش و پین،شافت زنجیر سفت کن، گوشه، ناخن، چرخ جلو و دنده اسپراکت  می شود. نوع و عملکرد قطعات زیر بندی ماشین آلات راه سازی به یک شکل می باشد. تفاوت این لوازم در ابعاد آنها به دلیل مدل های متفاوت کمپانی های گوناگون است.

از اهمیت های استفاده از قطعات ماشین الات راهسازی ودلیل به کار بردن زیاد ملحقات زیربندی، فرسودگی و یا آسیب دیدن آنها می باشد. ساعات کار طولانی و یا اتمام عمر مفید قطعات، اهمیت تعویض شدن لوازم یدکی را افرایش می دهد.
 
قطعات زیر و بند ، با کیفیت و قیمت های متفاوت در بازار ایران موجود می باشد که عمدتا قطعات چینی بسیاری با برند های مختلف مشاهده میشود. پیشنهاد میکنیم حتی الامکان قطعات زیر و بند را از نوع اصلی و از فروشگاه های مطمئن خریداری کنید. تجربه نشان میدهد با توجه به کیفیت بد یک جزء از این قطعات، به دلیل در تماس بودن با قطعات دیگر باعث میشود عمر دیگر قطعات به شدت کاهش یابد و در طولانی مدت هزینه ی نگهداری و تعمیرات به صورت نا محسوسی بسیار افزایش خواهد یافت.

alt

زنجیر کامل بیل مکانیکی یا بلدوزر شامل یک بسته کامل کفشک برای بلدوزر و بیل مکانیکی است. زنجیر عاملی است که باعث می شود وسیله در تمام شرایط و انواع جنس خاک حرکت کرده و به راحتی مسیر خود را برای عملیات باز کند.

 رولیک (roller) زنجیر را به محرکه های مکانیکی متصل می کند و سبب می شود تا زنجیر بدون ایجاد اصطکاک و روان حرکت کند که به آن رولیک میگویند.

روليك و پايه روليک یکی از تجهیزات جانبی و اصلی نوار نقاله می باشد . اين جزء اصلي از نوارنقاله ، به عنوان هرزگرد در اين سيستم عمل مي نمايد.براساس تناژ و نوع مواد حمل شونده ، قطر و سايز آن می تواند متفاوت باشد.

لینک شامل اتصالاتی می باشد که تمام قطعات زیربندی(کفشک ها) را به هم متصل می کند و از چندین قسمت کوچک تهیه شده است.

کفشک ها بر روی لینک ها سوار میشوند تا کل بدنه ی زنجیر را تشکیل دهند. اصطکاک با زمین توسط این کفشک ها صورت میگیرد ،که به ان کفشک میگویند

بوش و پین  در بیل مکانیکی:

بوش و پین  جزء قطعاتی است که کفشک های زنجیر بیل مکانیکی و بلدوزر را به هم وصل می کند.

دنده اسپراک

دنده اسپراکت چرخ دنده بزرگی است که در بخش عقبی رنجیر چرخ بیل مکانیکی یا بلدوزر متصل می شود. و در طرف دیگر آن آیدلر یا هرزگرد غطکی وجود دارد تا بتوان توسط فنر زنجیر را تحت فشار گذاشت. نیروی محرکه را دنده اسپراکت به زنجیر منتقل میکند تا بیل مکانیکی یا بلدوزر بتواند حرکت کند.

alt

ناخن:

ناخن جزء کوچکی از باکت یا همان مخزن فلزی بیل مکانیکی و یا لودر می باشد. ناخن به لبه ای جلویی باکت متصل شده تا لایه های خاک را بشکند و به آن نفوذ می کند تا حجم خاک مورد نظر را جابجا کند. ناخن توسط قطعه ای دیگر به نام کلنگی به باکت متصل می شود.

تیغه بولدوزر

تیغه (Blade) بلدوزر قطعه ای به شمار می رود که به لبه جلویی ماشین متصل شده تا شکاف و یا شکست حجم خاک و زمین را به وجود آورد.

برای مشاوره  با مهندس فردوسی09198133353تماس حاصل فرمایید

 



نظرات

loader

لطفا شکیبا باشید ...